
Inspectoratul de Stat
pentru Controlul în Transportul Rutier
pentru Controlul în Transportul Rutier
Email
Telefon
+40213136320
Modalitățile de contestare a deciziei ISCTR în situația în care persoana se consideră vătămată în privința dreptului de acces la informațiile de interes public solicitate
Pentru refuzul nejustificat, explicit sau tacit, de comunicare a informațiilor sau pentru orice altă încălcare a dreptului persoanei de liber acces la informațiile de interes public (comunicarea informațiilor într-o forma accesibilă, neclară, vagă, incompleta, comunicarea tardivă a informațiilor sau a refuzului, necomunicarea prelungirii termenului de la 10 zile la 30 de zile etc.) solicitantul are la dispoziție două căi de atac: reclamația administrativă și plângerea în instanță.
a) Reclamația administrativă se adresează conducătorului I.S.C.T.R.. Se formulează în termen de 30 de zile de la data la care solicitantul informației a luat la cunoștința de încălcarea dreptului. In cazul in care reclamația se dovedește întemeiată, răspunsul la aceasta se transmite solicitantului care se considera lezat in termen de 15 zile de la depunerea reclamației administrative.
b) Plângerea în instanță. În cazul în care dorește să se adreseze instanței, solicitantul, indiferent dacă a formulat sau nu reclamația administrativă trebuie sa o facă în termen de 30 de zile de la data expirării termenelor pentru comunicarea refuzului sau informației, prevăzute în art. 7 din Legea nr. 544/2001 – la secția de contencios administrativ a Tribunalului în a carei rază teritorială domiciliază.
Plângerea este scutita de taxa judiciara de timbru. În plângere se solicită instanței de judecată să constate că informațiile solicitate sunt de interes public și să oblige instituția publică să comunice în scris informațiile solicitate. Hotărârea Tribunalului este supusă recursului, iar Decizia Curții de Apel este definitivă și irevocabilă.